(På bilden syns Johanna och sonen Rasmus)
Johanna Hedlund och hennes man halkade in i reklambranschen efter att de köpt en skärmaskin för att skriva ut dekaler åt sig själva i sitt tidigare företag i takbranschen. Ryktet spred sig och de började hemma i garaget med lite småjobb åt bekanta och deras företag. Men efterfrågan ökade och till slut bestämde sig Johanna och hennes man för att starta DalaReklam. Nu har de kontor och butik ett stenkast ifrån sin Egenlokal som används för att foliera större fordon, då det är begränsat med plats i butiken.
När Johanna får frågan om hur hon tror att verksamheten kommer att utvecklas i framtiden och hur lokalen passar in i deras framtidsplaner, så berättar hon att tankarna finns på att ta hela fordonsverksamheten till deras Egenlokal eftersom de håller på att växa urbutiken. På sikt planerar de även att bygga till en toalett. Se hur andra köpare har valt att anpassa sina lokaler.
När det kommer till fördelarna med att äga sin Egenlokal jämfört med andra upplägg så förklarar Johanna att det känns bra att betala till sig själv istället för att hyra och känna att man kastar bort sina pengar. Dessutom är det en investering och de kan anpassa lokalen efter deras egna behov.
När det gäller utvecklingen av området runt lokalen och hur det har påverkat deras affärer så ser Johanna det som väldigt positivt. Ju fler företag som flyttar till området, desto fler kunder kan de få.
– Det byggs väldigt mycket i området och oftast är det företag som flyttar in, vilket är positivt eftersom alla företag kan vara våra kunder. Dessutom har vi en bra skyltplats, vilket vi tror har genererat en del affärer, säger Johanna
Se våra ledig lokaler som är ute till försäljning.
– Köp två! säger Johanna och sonen Rasmus och skrattar.
Räkna på den totala månadskostnaden för att äga en Egenlokal.